vrijdag 11 mei 2012

Hoop

Sinds kort heb ik nog een nieuwe vriend. Ze staat niet tussen ons in. Ze is bij me. Ze heet hoop. Ik vang haar blik als manlief en ik lol hebben met elkaar. Als we om elkaar kunnen lachen. Met elkaar van zoonlief genieten. Ze omhelst me als ik toch ineens het niet meer zie zitten. Ze fluistert: kijk naar boven! De Heer is met je! Ook in dit donkere dal. Juist in dit donkere dal. Recent hebben we een schilderij aangeschaft van Christa Rosier. Een zeer begaafd kunstenares die helaas niet meer onder ons is. Maar ze heeft een erfenis nagelaten, een getuigenis! Ons schilderij beeldt Psalm 23 uit. Een feestmaal aangericht. Tussen donkere wolken straalt het licht. Een pad van water en grazige weiden. Een staf die is verworden tot een kruis en een kandelaar. Een hemelpoort wijd open aan het eind. Maar eerst de rust. Met brood, wijn, druiven...om tot rust te komen temidden van een donker dal. De Heer is mijn Herder mij zal niets ontbreken. De Heer is mijn Hoop. Hoop komt van mijn Heer. Ik geniet van de kleine dingen, die geven me hoop. De groentetuin die groeit en bloeit onder alle regen die er valt en de zonneschijn tussendoor. De courgetteplanten, komkommers en tomaten moeten nodig de tuin in, maar ik aarzel nog. Het regent zo hard, ik ben bang dat de tere plantjes het begeven. Ik geniet van de uitspraken van zoonlief. Mama ik vind je helemaal lief...dan smelt mijn hart! Morgen gaan we naar het EO event in Marienwaerdt. Lijkt me heel leuk. Er even helemaal uit, met de natuur bezig en genieten van vrienden en zoonlief. Ik maak me ook zorgen. Om de financiƫn die even niet lopen zoals ik zou willen. Het komt wel weer goed, maar de uitgaven stapelen zich op en er komt weinig binnen. Eind van de maand gelukkig vakantiegeld, dat heft het allemaal wel weer op, maar het is nog twee weken bikkelen. We hebben niets te klagen hoor, er zijn gewoon even veel uitgaven opgestapeld. Nu ga ik genieten van een welverdiende vrije avond! De hele dag in touw geweest om morgen de hele dag uit te kunnen. En nu een boek en thee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten