maandag 27 augustus 2012

Beslommeringen

Vandaag was ik een echte huisvrouw. Volgens onderzoek op nu.nl zijn die echt aan het uitsterven, dus ik heb vandaag maar eens de stoute schoenen aangetrokken en gekeken of ik het nog kon. En ja hoor. Ramen gezeemd, spinnen verwijderd, keuken geschrobd, badkamer geschrobd, en nog een heleboel dingen waar ik niet echt voorkeur voor heb... Maar de klus is geklaard, het huis ruikt weer heerlijk en vanavond gaan we uit eten! Het is deze week Restaurantweek, je kunt dan voor weinig in goede restaurants eten. We doen al een paar jaar mee en hebben al heel wat restaurants gezien die normaal gesproken boven ons budget vallen. Deze keer gaan we in een restaurant met een heuse Michelinster. Ik ben benieuwd!

Met manlief gaat het minder. Hij is inmiddels gestopt met medicatie, omdat hij alleen nog maar bezig was met de dood. Behoorlijk scary en ik maakte me dan ook behoorlijk zorgen. Nu gaat het wat beter, maar staat hij weer op een nieuwe wachtlijst van ongeveer 8 weken...hoe lang kan een mens wachten!
Ik word er moe van en vind het wel erg lang duren. Morgen is het een jaar geleden dat manlief alles opgebiecht heeft. En kijk waar we nu zijn. Het schiet nog voor geen meter op. Ik wil gewoon dat het vooruit gaat! Ik vind het moeilijk om geduld en begrip op te brengen. Ik wil gewoon wat meer positiviteit! Dat lijkt me heerlijk, dat ik niet alleen de kar hoef te trekken. Dat ik mijn verhaal ook eens bij hem kwijt kan. Maar goed, nog maar even doorbijten.
Nu eerst lekker eten! Dat doet een mens ook goed!

3 opmerkingen:

  1. Is je man niet verteld dat je de 1e (soms wel 6) wkn zelfmoordneigingen kan krijgen door de antidepressiva. Bij de GGZ waar ik loop word dit verteld aan degene die het nodig heeft+familie, dit omdat de 1e wkn het moeilijkst zijn. Na die wkn gaat er een wereld voor je open, echt waar. Daarnaast, het scheelt ook per hoeveel je opbouwt, soms, als de bijwerkingen zeer heftig zijn kan je beter o,25mg minder nemen en het een week oid aankijken en daarna heel rustig weer opbouwen.

    Het komt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Anoniem,
      Dat is wel verteld, maar manlief had dusdanig veel bijverschijnselen dat het helemaal niet werkte, vandaar dat hij moest stoppen. Helaas, maar wel wijs, want zo ging het ook niet. Maar je hebt gelijk, meestal moet je even door de bijwerkingen heen!

      Groetjes,
      Grace

      Verwijderen
  2. Wat ontzettend goed dat je uit eten gaat. Juist dat soort dingen, blijven in moeilijke tijden liggen, terwijl het ook "voedsel" voor je relatie kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen