donderdag 16 augustus 2012

Ontspanning

Mensen, het is tijd voor ontspanning! Kijk eens naar buiten! Wat een heerlijk weekend staat er voor de deur! Ik geniet met volle teugen. Was het vandaag eigenlijk mijn werkdag, ik heb hem wat ingekort om nog wat te genieten! Ik kan inmiddels geen verf meer zien, terwijl we alleen de begane grond afhebben. Maar na alle kozijnen en een houten uitbouw van zo'n 20 vierkante verfmeters vier keer van dichtbij bewonderd te hebben, ben ik er klaar mee. Het is goed voor nu.
Ook de courgetteplant moet het loodje leggen. Hij heeft lang genoeg de kans gehad om te presteren en hij staat allerlei andere zaaisels danig in de weg. Dus ondanks dat hij nog bloemen aanmaakt en er springlevend uitziet, weg ermee! De tomaten groeien lustig voort, dat worden heel wat pastasauzen! Yammie!

Morgen vertrekken we richting het Zeeuwse voor familiebezoek. En om mijn ouders te verlossen van de enorme hoeveelheid bramen die ze hebben. Dat wordt jam en sap maken! Een heerlijk bramentaartje zal niet ontbreken op ons menu voor komende week. Zaterdag nog een heerlijke stranddag voor de boeg, de eerste keer voor zoonlief! Vorig jaar was het niet warm genoeg en het jaar daarvoor geloof ik ook. Hij zal het fantastisch vinden, alles met water vindt hij helemaal geweldig.

Ik wil jullie nog trakteren op een wondermooie conversatie met hem.
' Mam, is de oma van Jan ( buurjongen) verstorven?'
' Ja, de oma van Jan is gestorven'
' Is ze naar de Heere Jezus?'
' Dat denk ik wel.'
' Is Jan nu verdrietig?'
' Ja'

Een paar uur later
' Mam, mam, mam!!!'
' Wat is er?'
' De oma van Jan is teruggekomen uit de hemel! Ze staat in de tuin bij Jan!'
' Nee, dat is een andere oma'
' O'

Nog een paar uur later
' Mam'
Diepe zucht
' Ik wil zó graag naar de Heere Jezus, even kijken daar!'
' O, maar dat wil ik niet hoor, dan ga ik je missen!'
' Maar dan kom ik meteen weer terug, alleen maar kijken mam!'
' Lieverd, dat kan echt niet,  jammer hé?'
' Ja!!!'

Weer een paar uur later
' Mam, mag ik met een lege fles in de tuin gooien?'
' Waarom?'
' Dan gooi ik hem zó naar de Heere Jezus!'

En dan staat er een peuter een kwartier lang zeer ingespannen zijn lege fles in de lucht te gooien en te roepen: ' ziet u hem Heere Jezus, deze fles komt naar u toe! Daar istie! Bijna! Het lukt niet! Kom op! Je kunt het! Niet bang zijn, ga er maar naar toe!'
Ik ben er maar niet tussengekomen. Sommige gesprekken moet je gewoon maar laten gaan en er van genieten. En hopen dat de buurt dat ook doet...

1 opmerking: