woensdag 29 augustus 2012

Woensdag

En dan is het al weer woensdag! We hebben al zoveel gedaan dat het net lijkt of er al een week voorbij is! Maandag heerlijk uit eten geweest. Wat kan ik daarvan genieten! Het was ook wel echte verwennerij, 4 gangen en 6 amuses! Tongstrelende gerechten zoals rode mul, garnalenbisque, komkommermousse, kalfslenden, frambozenmousse, spongecake? Het water loopt me al weer in de mond! Zoonlief was ernstig verontwaardigd dat hij werd achtergelaten bij de oppas. Maar ik vind een restaurant ook heel leuk hoor mam!

Gisteren had ik een dagje vrij, omdat ik deze week ook op vrijdag werk. Zoonlief ging naar de kinderopvang en wij gingen naar de tuincentra, op zoek naar planten voor de helft van de prijs. We zijn nu 3 frambozenstruiken, een bosbes, 2 clematissen, een wingerd en een hop rijker! En laat ik nu een heerlijke canadese loungestoel zien! Ruim 140 euro moestie nieuw kosten, maar er hing een bordje aan: tegen elk aannemelijk bod. Hij zag er enigzins beduimeld uit, dus zei ik tegen manlief: als je nu eens 25 euro biedt? (jaja, daar gebruik ik mijn man voor, ik ben een echte schijterd) Manlief verklaarde me voor gek, maar wilde het voor mij wel doen. Met voetenbank vroeg de verkoper, dus de moed zonk me al in de schoenen, hoe had ik het in mijn hoofd gehaald zo laag te bieden! O, dat is goed antwoordde manlief. Dan is hij voor u meneer! We waren wat verbouwereerd en het eerste wat ik toen dacht was: ik had 15 euro moeten bieden! Hoe ondankbaar kun je zijn!! De stoel paste niet eens in de auto, daar hadden we natuurlijk niet over nagedacht, maar na enig schroefwerk togen we opgetogen huiswaarts! Gisteren meteen in de lak gezet, zodat hij nu staat te pronken in de achtertuin. Zoonlief vond het een mooie stoel, maar vroeg zich af waarom er een glijbaan aan vast zat...de logica van een kind :

Vandaag opnieuw wintergroenten gezaaid, wortels geoogst en tomaten. Heerlijk buitenweer was het! Ramen gezeemd, want nog allerlei terpentine resten na ons verfavontuur. En morgen en vrijdag weer aan het werk. Ik heb bomvolle dagen, waar ik wel tegenop zie. Zolang ik maar bezig ben in huis en tuin, niet te veel stil zit, voel ik me prima. Maar zodra ik me veel met anderen bezig moet houden, of er voor anderen moet zijn, veel moet nadenken, dan voel ik me zo onrustig en moe! Het is ook niet niks wat er op onze schouders rust en het liefst ga ik maar door. Aard van het beestje...
Zaterdag hebben we ook nog gemeentedag met onze kerk. Ik denk dat ik zondag wel op te vegen ben. Maar goed, rustig aan, dan breekt het lijntje niet en ik kan teren op de gezellige dagen die achter ons liggen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten