maandag 20 augustus 2012

Bramendolheid

Hoeveel bramen kan een mens hebben?! Na een heerlijk dagje strand hebben we bij mijn ouders bramen geplukt. In een uurtje 2 grote bouwemmers vol. En dat was denk ik nog niet de helft van wat er is blijven hangen. Wij blij! Want wij houden van bramen! En jam! En vooral een combi van die twee. We waren pas rond 11 uur thuis, snel nog alle bramen tot sap gedraaid, na een lange reis in die hitte waren ze nergens anders geschikt voor. Vanmorgen sap gekookt en jam gemaakt. Door de jam heb ik munt gedaan, een frisse twist! Dus nu zijn we 18 potten jam en 3 liter sap verder. Beetje veel voor ons drietjes, maar ik vind het ook altijd leuk om weg te geven, daar kan ik nog wel even mee vooruit.

Zoonlief ging vanmorgen naar het consultatiebureau. Braaf gemeten, gewogen, blokjes gestapeld, rechte lijnen getekend ( doetie thuis nooit!!!), oogtest gedaan en helemaal goed bevonden. Hij blijft aan de magere kant, het is en blijft een mager ribbenkastje. Maar ach, hij groeit weer en dat is wel eens anders geweest! Daarna vanmiddag ook nog naar de tandarts en ook daar gedroeg hij zich voorbeeldig en had een prima gebit. Wat een zegeningen!

Met manlief gaat het wat minder. Hij voelt zich niet goed, is apatisch, vlak en angstig. Waarschijnlijk een bijwerking van de medicatie, het zou binnen nu en een week wel wat beter moeten gaan, maar daar heeft hij nu weinig aan. Hij had zo zijn hoop op de medicijnen gesteld, dat dit hem nu vies tegenvalt. Zelf zegt hij dat hij geen kracht meer heeft om dan ook nog hier door heen te moeten. Ik probeer hem maar wat moed in te spreken en op te beuren, maar erg veel zin heeft het niet. Ik maak me wel zorgen om hem, maar gelukkig heeft hij donderdag weer een afspraak met zijn psych, zodat hij het kan bespreken.

1 opmerking:

  1. Wat een rijk gevoel van al je potten jam en sap.
    Wij zijn met ons vieren en heb ook vreselijk veel jam gekookt.
    Ik vind het ook een leuk werk en als ze klaar zijn en staan te pronken geeft je dat een blij gevoel.

    Enerzijds jammer van de verwachting van je man dat het niet zo gaat als hij zou willen maar is wel volgens mij normaal.
    Bij zulk soort medicijnen heb je vaak bijwerkingen.
    Hopelijk verloopt het gesprek goed bij de psych en kan hij er weer mee verder.

    Sterkte om vak de sterke te zijn.

    groet van Hilda

    BeantwoordenVerwijderen