maandag 21 mei 2012

Afterparty

Het kamp is weer voorbij! Het was fantastisch. Wie nog een beeld heeft van asociale, ongeinteresseerde, onbeleefde tieners, dat krijg je er bij mij, voor deze groep althans, niet meer in! De sfeer was onwijs goed. Door het afwisselende programma, zowel bezinning, als activiteiten, we hadden o.a. een heuse ridder ingehuurd, kwam iedereen wel aan zijn of haar trekken. C Mijn workshop werd goed ontvangen. Ik was wel wat onzeker, ik ben niet heel goed voor een groep, maar het sloeg aan! Romeinen 12 stond centraal met hoe om te gaan met de ander. Best een klus voor een tienerbrein, wat volgens wetenschappelijk onderzoek vooral op zichzelf gericht is. Maar de leus, als je respect wilt en je het niet aan een ander geeft, kun je ook geen respect terug verwachten, deed wel wat belletjes rinkelen. Ook heb ik het hoofdstuk gelezen terwijl ze op één been moesten staan. De boodschap was: als je geen geloof hebt, zonder God leeft, ben je op jezelf gericht, kun je moeilijk naar de ander luisteren (ze hadden natuurlijk niets gehoord van het gelezen stuk). Met God sta je op 2 benen en ben je evenwichtig, stabiel en in staat om iets te betekenen voor een ander. Je hoorde de kwartjes vallen! Zoonlief had het ook goed naar zijn zin, altijd wel een speelmaatje, iemand die in was voor een partijtje peutervoetbal. Bij thuiskomst eindelijk de groenteplanten de moestuin in gedaan. Het effect is meteen merkbaar. De courgette barst binnen 2 dagen van de bloemen! De tomaten moeten nog even bekomen van hun emigratie, ik hoop dat het goed komt. Als beginnend tuinierder heb ik nog niet zo in de gaten wat het meest handig is. Zo heb ik vanalles gezaaid wat langzaam ontkiemd. Weet ik veel! Maar goed, gevolg is dat ik niet weet wat waar staat...want geen bordjes o.i.d...dus staan de komkommerplanten nu midden tussen de net ontkiemende pastinaken...en zijn er een paar gesneuveld in de strijd.. Ach je, al doende leer ik! Vanmorgen heerlijke rabarber gekocht op de markt. Zo'n plant zou ik ook nog graag willen hebben, maar ik kan ze nergens vinden. Zometeen moes ervan maken met aardbeiden en diksap. Lekker met wat yoghurt en muesli. Vast een heel verantwoord tussendoortje..want een paar dagen op kamp niet al te gezond snacken zorgt zomaar voor een kilootje meer aan mijn heupen..

1 opmerking: