vrijdag 25 mei 2012

24 homes

Even een ander soort berichtje! De blog van 24 homes houdt een give away party! Kijk op onderstaande link en doe mee! Ik moest eigenlijk ook een knop installeren, maar dat vergt een beetje veel van mijn digibetisch brein... http://24homes.blogspot.com/2012/05/give-away-serviesshopcom.html Doen hoor!! Je kunt een hele gave serviesbon winnen...

Wat is het heerlijk weer buiten hé! Genieten jullie er ook zo van? Ik wel! Beetje jammer wel dat we van de week zo'n enorme hoosbui hebben gekregen dat mijn tomaten en komkommerplanten echt verdronken zijn. Ik heb ze weer opgebonden, dus wie weet, herstellen ze weer. Ik had maandag een nieuwe lading sla ingezaaid, dat was al binnen een dag aan het opkomen! Maar na die enorme regenbui van woensdag, vond ik het 8 meter verder terug in onze tuin! Een complete aardverschuiving. En dat in Nederland!

Manlief en ik hadden vanmorgen weer relatietherapie. Het was een evaluatiegesprek waaruit bleek dat de hulp die we krijgen, niet toereikend is. Manlief heeft de diagnose depressie, maar dankzij de überlange wachtlijsten bij de GGZ duurt het waarschijnlijk nog maanden voor hij aan de beurt is. Nee meneer, voor de zomervakantie is bij ons al ingezet...sorry?! Het is half mei! U hebt geluk als u in oktober begeleiding krijgt. Wat?? Eerst zo'n diagnose en vervolgens een half jaar niets?? Zorgverzekering gebeld, maar nee, die kunnen helaas niets doen. Niet als u al binnen bent bij een instelling...zover reikt onze verantwoordelijkheid niet...grmpf. Inmiddels heeft dat, met alle issues die er ook nog spelen rondom het vreemdgaan, natuurlijk wel zijn gevolgen voor onze relatie. Ik wil graag verder, manlief ook, maar mist op dit moment de energie en de kracht ervoor. Dus stelde therapeut voor om opgenomen te worden in een gezinskliniek. Zonder kind, 7 weken intensieve begeleiding voor álles. Daar krijg ik dan weer allerlei visioenen bij, na die 7 weken heb je een complete metamorfose ondergaan, facelift, ander kapsel, andere garderobe...o ja en ook nog een hernieuwde relatie die helemaal af is... :) Uit mijn werk heb ik wel ervaring met deze kliniek, maar het lijkt me niet echt wat voor ons. Ik zou me te veel gaan bemoeien met anderen, mezelf verliezen en bovendien, ik kan toch geen 7 weken zonder zoonlief?? Maar wat dan wel? Want dat we een beetje stilstaan is ook een feit. Dus ben ik me aan het verdiepen in therapeutenland. Heel interessant, maar waar doen we goed aan? We willen beiden hard werken aan onze relatie, maar worden gehinderd door de complexiteit van ons bestaan... En ach, is dat niet bij iedereen zo? We hebben allemaal de helende kracht van onze Vader nodig. Ik verlang er zo naar en ik weet zeker dat Hij in ons werkt. Wij zien het misschien niet zo op dit moment. Maar ruimte, rust en vrede...wat een heerlijkheid!

Nu op naar Pinksteren, het feest van de Heilige Geest. Wilden we eerst met vrienden naar Opwekking, vandaag toch maar besloten dat het iets te veel op ons bordje is nu. Dus krijgen we 5(!) logees...over druk zijn gesproken...en gaan we lekker luieren...veel eten...lekker eten...genieten van de kinderen en de vrijheid en rust van de vrije dagen. Goede Pinksterdagen gewenst!

1 opmerking:

  1. Het is inderdaad heerlijk weer en vooralsnog zijn de echte hoosbuien om ons tuintje heen gegaan.

    Wat een lange wachttijd voor therapie! Misschien kun je proberen of je naar een andere instelling mag gaan? Je mag van sommige verzekeraars ook zelf een therapeut kiezen als je een verwijsbrief hebt.

    Zelf heb ik me 8 weken geleden aangemeld en komende dinsdag is het derde behandelgesprek.
    Ik weet niet waar je woont, maar ik wil graag Integro even tippen, ze zitten in Hardenberg en Rijssen. En hun wachtlijst is kort!

    BeantwoordenVerwijderen