woensdag 16 mei 2012

Hemelvaart

Morgen is het weer zover, Hemelvaartsdag! Voor ons elk jaar weer een drukke tijd. We zijn beiden jeugdleiders in onze kerk en gaan elk jaar met de jongeren op kamp. Intensief en druk, maar elk jaar weer de moeite waard. Eerlijk gezegd zie ik er dit jaar wel tegenop. Manlief kampt met een depressie, waardoor er veel op mijn schouders komt en ik ben vandaag geveld door een blaasontsteking. Niets ernstigs, maar wel vervelend. We gaan een leuk kamp tegemoet, met afwisseling tussen activiteiten en bezinning. Nu nog hopen op mooi weer! En een leuke sfeer. Altijd weer een uitdaging met jongeren tussen 12 en 20, maar eerlijk is eerlijk, in de 7 jaar dat we het doen, hebben we hele leuke kampen gehad. Onze tieners zijn enthousiast en open en schromen niet om leeftijdgenoten goed gedrag aan te leren. Fijn is dat! Ik hou niet van streng moeten zijn, het gaat zo snel ten koste van de sfeer. Nu maar hopen dat we het dit jaar ook weer gezellig hebben! Ik ga een workshop verzorgen over omgangsvormen. Hoe duf klinkt dat?! Maar nee hoor, er zijn genoeg creatieve vormen om het wat aantrekkelijk te maken. Met zeven jongens in de leeftijd van 13,14 is dat wel nodig. Wat denk je van een chipsrace, toneelspel en spekproppen? En ja, wees maar niet bang, het gaat echt om omgangsvormen! Verslag volgt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten