maandag 6 augustus 2012

Achtbaan

Een achtbaan van emoties is het, je relatie herstellen. Soms denk ik dat we al een heel eind zijn, dan weer lijkt er geen einde aan de negativiteit te komen. Het is hard werken, voor beiden, terwijl je er ook voor elkaar moet zijn, omdat dat onderdeel is van elkaar weer opnieuw vertrouwen.
Gelukkig hebben we veel tijd voor elkaar, nu manlief gedeeltelijk thuis is en er in de zomerperiode weinig afspraken zijn buiten ons gezin om. Soms zitten we op elkaars lip en ben ik blij met de momenten dat manlief weer naar zijn werk is, maar soms vindt ik het ook heerlijk dat we samen zijn. Vorige week hebben we veel gepraat. Over de ontrouw van manlief, zijn verslaving, zijn onmacht, zijn strijd. En over mijn boosheid, mijn verdriet, mijn wantrouwen. Ik merk dat manlief er meer voor me wil zijn, zich inzet voor mij, voor zoonlief en het huishouden. Dat doet me goed! Fijn is het om te merken dat er ook nog zoveel is wat ons wél verbindt.
Het is moeilijk om weer zo kwetsbaar tegen elkaar te durven zijn. Ik heb het wantrouwen in me dat manlief weer een misstap begaat, hij is bang voor mijn afwijzing over alles wat hij gedaan heeft.  En doordat hij ontrouw is geweest, wijs ik hem ook in veel dingen af. Veel meer dan wat nodig is, maar het gebeurt, zonder dat ik het wil. Zomaar vanuit het niets komt die pijn dan weer opzetten. Dan word ik boos en snauw ik hem af, of kan hij niets goed doen. Ik kan me goed voorstellen dat hij daar bang van wordt. Hij vindt het ook moeilijk om mijn gevoelens aan te horen. Hij wil eigenlijk dat dat er niet meer is, omdat hij zich dan zo waardeloos voelt. Daarom durf ik niet altijd alles tegen hem te zeggen, maar ik kan het beter wel doen, want anders wordt het een bron van bitterheid. Het is een grote puzzel, deze hele toestand!

Verder had ik vorige week een actieve week. We hebben wat klussen in huis aangepakt, de trap afgeschilderd, een stoeltje voor zoonlief opgeknapt, samen fietstochten gemaakt en met zoonlief een boswandeling gemaakt. Sinds hij fan is van het programma Koek en Ei, vindt hij alles met bos helemaal fantastisch. Hij is zo enthousiast, geweldig! Op mijn werk krijg ik het weer wat drukker, de vakantie begint op zijn einde te lopen. Ik mis de energie om echt heel hard aan het werk te gaan, maar een gewoon tempo is ook prima, houd ik mezelf voor! Mijn hernia speelt behoorlijk op na alle activiteiten van vorige week en dat is balen, het ging twee maanden lang zo goed en nu een flinke terugval na niet eens zoveel gekkigheid. Lastig hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten