maandag 2 juli 2012

Vakantie

En toen was het voor ons vakantie! Dan heb ik het over vorige week....de vakantie is voor ons nu weer voorbij... Maar goed, het was een heerlijk weekje.
We hebben een weekje in een familiepark in Limburg vertoefd. Nog nooit gedaan en we waren ook zeer benieuwd of dit iets voor ons zou zijn. We zijn normaal gesproken erg gesteld op rust, natuur en stilte. Maar, ik moet mijn mening herzien. We zaten in een park, middenin het bos, eekhoorntjes op het terras, vogels in de bomen, niets geen last van buren door een geschakelde bungalow. Het park zat goed vol, maar door de ruime opzet merkten we daar weinig van.
Zoonlief moest eerst erg wennen. Hij had een beetje heimwee denk ik. Ik wil zo graag naar mijn huis terug, die is zo allenig thuis! Maar toen hij het zwembad had bekeken was het over. Normaal gesproken is onze zoon niet zo'n durfal. Met zijn bijna drie jaar racet hij het liefst op een loopauto door de straat, van wiebelige dingen moet hij niets hebben. Totdat hij de grote glijbaan in het zwembad zag. Een joekel was het, met wel 8 bochten, stroomversnelling, lichteffecten, alles erop en eraan. Zoonlief, zag, ging en overwon en zei: nog een keertje en mag ik nu alleen? Ongelofelijk! We hebben er enorme lol om gehad.

Het duurde ook even voor ik mijn draai had gevonden. Ik merkte dat ik de afgelopen tijd vooral op survivalskills heb geleefd en dat het dan moeilijk is om te relaxen! Bovendien was manlief net een weekend weg geweest en gewond teruggekomen.... De beste man was gaan hardlopen op het Cypriotische strand en had zijn hoofd danig gestoten aan een brug. 13 hechtingen! Maar manlief is een bikkel, dus behalve wat gedoe met haren wassen en een badhairweek had hij nergens last van.
Tijdens het weekend waarin manlief weg was, merkte ik hoe fijn ik het eigenlijk vond dat hij er niet was. Ik schaam me om dit te zeggen, maar ik vond het heerlijk. Even geen depressieve man om me heen, geen emotionele ballast, of geclaim, gewoon mijn eigen gang gaan. En toen weer terug naar hoe het was. Ik vond het moeilijk. Manlief zat vol van zijn therapie weekend, had een heleboel nuttigs geleerd en wilde dat graag kwijt. Ik wil niet de bitch zijn, dus luister en interesseer me zoveel mogelijk. Tot ik er twee dagen later achter kom dat ik mezelf een beetje verlies. Ik ben dan zoveel met manlief bezig, dat ik mezelf oversla. Dus aan de bel getrokken en dit gedeeld met manlief. Hij vindt dat moeilijk, want hij is toch depressief en als ik dan ook nog eens begin met dat ik dingen moeilijk vind. Hij betrekt het op zichzelf en ziet ons dan behoorlijk somber en negatief. Maar ik ben niet depressief! Nou ja....soms denk ik dat wel eens! In ieder geval had ik tijdens deze vakantie ook een beetje actie nodig, daar waar manlief eigenlijk gewoon niets wilde doen.
Dus zijn we naar Arcen geweest, daar zijn prachtige kasteeltuinen, waar ik voldoende inspiratie opdeed voor onze voortuin van 80 m2! Die moet nog geupdated worden....volgend jaar ofzo...
Ook zijn diverse brocante winkels het slachtoffer geworden van ons bezoek...heerlijk om te snuffelen, maar o, wat wordt het duur!
Na een dagje fietsen was ik helemaal in vakantiestemming. Maar toen zat het er al weer op! Gelukkig hebben we onze echte vakantie nog tegoed, in oktober. Dus nu nog hopen op heerlijk weer in eigen land!Wij hadden afgelopen week niet te klagen, het was goed weer in het zuiden. We zijn aardig gebruind weer terug gekomen.

Nu weer terug hebben we besloten op de gezonde toer te gaan. De laatste tijd waren er weer veel gewoonten in geslopen van ongezond snoepen. 's Avonds chocolade, nougat, nootjes en dergelijke op tafel en ook tijdens de lunch ging er menig croissantje doorheen. Manlief valt alleen maar af, ik kom alleen maar bij! Ik heb het gepresteerd om in één week 3 kilo aan te komen! Ik hoop nog steeds dat de weegschaal kapot is, want dit is echt heel verdrietig! En ja, ik heb lekker gegeten, maar we zijn één keer uit eten geweest, waarbij ik een salade heb genomen en verder hebben we normaal gekookt, soepje, pasta en een keer pannenkoeken. Vers fruit en veel groente en ja, 's avonds heb ik me wel laten verleiden door lekkere nootjes en een stukje vlaai...Maar 3 kilo???? Help!! Ik kan nog steeds niet sporten door mijn nek hernia, ik fiets veel, maar dat blijkt niet voldoende! Ik ben niet te zwaar, maar ik zit nu aan de 5 kilo in 4 maanden tijd, dat vind ik wel een angstige stijgende lijn!
Dus vandaag het roer maar weer omgegooid, de koelkast ligt vol met worteltjes, vis en aardbeien, de fruitschaal puilt uit, tomaten, komkommers op de pak, dit moet goed komen, toch?! Vandaag niet gesnoept en vanavond bij de lekkere trek een bakje aardbeien met magere yoghurt en zelfgemaakte rabarberaardbeiencompote zonder suiker en een paar scheppen muesli. Dat moet toch gezond zijn? Ik vind het maar lastig, die lijn. Ik heb vaak last van een prikkelbare darm en het kan dan maar zo een half jaar duren. Daarin val ik dan veel af, waardoor ik graatmager ben. Gaat het weer goed, dan krijg ik dit effect. In ieder geval geldt het voor mij niet dat een prikkelbare darm komt door spanning, want met de spanningen van het afgelopen half jaar, zou ik toch een megagestoorde darm moeten hebben! Maar nee, hij doet nu keurig zijn werk. Of haar werk...

De groentetuin is geëxplodeerd tijdens onze vakantie. De tomaten zijn serieus een halve meter gegroeid in een week tijd! De eerste courgette is helaas weggerot, maar belooft nieuwe voor de komende week. Ik heb er toch wel zo'n 200 gram aardbeien in totaal af kunnen halen, voor een rijtje nieuwe planten is dat toch niet onaardig? En de sla!!! Mensen!! Hoeveel sla kun je eten? Al eens gehoord van rucolasoep? Ik niet, maar het is aan te bevelen!

Nu ga ik gauw mijn bed opzoeken...morgen weer een lange dag. Manlief krijgt nog een ADD test waarbij ik ook moet optreden, daarna gauw door naar Den Haag voor mijn werk, daarna gauw weer naar huis, hopen op weinig file, want mijn zus komt een paar daagjes logeren met haar dochter. Genoeg te doen! Fijne week gewenst voor iedereen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten