donderdag 19 juli 2012

Tuin

Er zitten tomaten aan mijn zelfgekweekte tomaten planten! Hoera! De courgette is echt een fiasco. Bloemen genoeg en kleine courgettes ook, maar helaas, geen bevruchting...ik heb het zelfs kunstmatig geprobeerd na wat struinwerk op het web, maar ook dat mocht niet baten. Deze week opruiming gehouden in de groentetuin. De rucola was echt op, dus dat heeft plaats gemaakt voor nog wat andere kropsla, prei, broccoli en boerenkool. Een beetje laat ben ik daar wel mee, maar ik ga het gewoon proberen. Per slot van rekening gaan we nog een hele warme zomer tegemoet, toch? :) Ik heb ook wat tomatenplanten verplaatst omdat ze zo kolossaal werden, dat kan eigenlijk niet, las ik naderhand op datzelfde web...maar goed, ze staan al weer 5 dagen op een nieuwe plek. En afgezien van 3 gieters water per dag + alle regen die er hier valt...en dat is echt heel veel, doen ze het prima. Ik ben benieuwd! De bloedluis in de appelboom lijkt het veld te ruimen door de olijfolie waar mee we de boom hebben ingesmeerd. Dus als er nu straks olijven aankomen in plaats van appels.. Er hangen nu welgeteld 3 appels aan de boom, terwijl ik er in het voorjaar toch bijna 30 telde...maar goed, als de boom het redt, ben ik al lang blij. Volgende week zijn de weerberichten zonnig en daar hoop ik echt op. Lekker warm, buiten eten, en niet zo somber buiten. Ik blijf hopen! Manlief was eigenlijk van plan dit jaar weer de Vierdaagse te gaan lopen, maar is er nu niet echt rouwig om na zo'n dag als vandaag. Ik heb respect voor al die mensen! En voor al die mensen die toch nog gaan kamperen! Ik zou lekker thuis blijven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten