zaterdag 10 november 2012

Crea bea en ziekenboeg

Zoonlief was deze week behoorlijk verkouden en niet echt lekker. Hij is een echt astma klantje aan het worden, heeftie helaas van mij...en verkoudheid gaat bij hem altijd gepaard met benauwdheid en heel veel gehoest. Soms urenlang hoestbuien waar hij bijna in blijft. Vooral 's nachts bij voorkeur...
Echt heel sneu om zo'n klein mannetje te zien, je kunt, behalve wat pufjes niets doen. Maar het is ook een echte man. Zo kwam hij rond een uur of drie 's nachts onze slaapkamer binnengestommeld dat hij toch zó verkouden was! Voor ik het wist, had hij het grote licht aangedaan. Wat doe je nou, mompelde manlief verstoord. Ik moet toch even in de spiegel kijken hoe verkouden ik ben! was het parmantige antwoord...
Ook vroeg zoonlief of we voor hem wilden bidden. Hij bidt trouw voor allerlei mensen in onze omgeving die ziek zijn, of die beter mogen worden. Dus ik bad voor hem. Ik had amper ' Amen ' gezegd, of hij zei: doe het nog maar een keer, ik voel me nog niet beter! :):)

Manlief was zo goed om twee dagen thuis te blijven bij zoonlief, zodat ik kon werken. Soms is een depressieve man best handig...:) hij werkt niet veel, daardoor ben ik flexibeler! Verder was ik veel in huis bezig. Ik heb een leuke vilthanger gemaakt, die zoonlief meteen ingepikt heeft, ook al is hij knalrood en roze...
Manlief heeft een paar steigerhouten planken in de kamer gezet, zo dicht bij elkaar lijkt het net een luik. Wat nostalgische haakjes eraan en een paar leuke hangers, of straks met kerst wat kerstballen en je hebt weer een leuk item erbij! Zo simpel kan het zijn!
Ik geniet er van om zo praktisch bezig te zijn. Om te creëren. Het geeft me ontspanning en voldoening en ons huis wordt er een thuis door. Lekker bezig zijn geeft mij ook de mogelijkheid wat minder te piekeren. En dat is ook nodig!
Fijn weekend allemaal gewenst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten