zaterdag 9 maart 2013

Ben ik weer

Zo, dat duurde even! Al een paar weekjes geleden dat ik geblogd heb. Ik had het dan ook, verrassing, behoorlijk druk!

Dinsdag hadden we de 20 weken echo van onze kleine gup. Gelukkig was alles goed en was het echt prachtig om naar zo'n klein babytje te mogen kijken! Zelfs de gynaecoloog was zo enthousiast dat ze er wel een half uur voor uitliep, zo goed was het allemaal te zien. Ook vertelde ze dat het nooit went en dat als alles goed is, ze net zo geniet als de ouders. We zijn heel dankbaar dat het zo goed gaat. Wat een zegen! Het wordt nu wel heel echt! Zoonlief is er ook erg mee bezig en vraagt steeds: wat denkt de baby nu, wat zegt de baby nu, wat vindt de baby hiervan?

Woensdag had ik een lange cursusdag en was ik aan het eind compleet gevloerd. Donderdag moest ik nog voor een paar uurtjes naar mijn werk, hoewel het niet mijn werkdag was. Daar ben je dan toch ook weer zo drie uur mee zoet. En 's avonds had ik voor het eerst de contactgroep bij mij thuis van Kostbaar Vaatwerk. Ik vond het best spannend en was ook heel moe, door alle drukte. Maar het was ontzettend goed. En ik hoefde me niet zo'n zorgen te maken! Wat een mooie vrouwen, wat bijzonder dat iedereen zo open durft te zijn, zo kwetsbaar. Wat is er veel pijn, verdriet, boosheid, herkenning en ook hoop. Dus we gaan door en hopen zo bij elkaar erkenning te vinden, herkenning, troost, bemoediging, opbouw in ons geloof, hervinden van vertrouwen.

Gisteren had ik nog twee verjaardagen en vandaag ben ik vooral druk geweest met mijn studie. Ik moet voor eind maart een videoverslag inleveren van een gesprek en aangezien ik behoorlijk digibeet ben, kost dat uitzoeken, knippen, plakken enzo me behoorlijk wat moeite. Manlief is bezig een radiator te verhangen en is daar aardig zoet mee. Zoonlief klust dapper mee en is vooral heel lief. Ik heb van de week genoten van hem. Met het prachtige weer wilde hij alleen maar naar buiten en zat hij 's avonds met van die rode wangetjes en dromerige oogjes aan tafel. Hij is momenteel gek van zaklampen en schijnt alles en iedereen bij. Toen hij maar in zijn eigen ogen bleef schijnen, zei ik: straks word je nog blind! O, zei hij, heeft Bartimeüs dat dan ook gedaan? Later zei hij: heeft God dan geen last van de engelen, die schijnen ook zo fel! Ik denk dat hij dan gewoon even vraagt of ze zich willen omdraaien.....:):):):)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten