zaterdag 30 maart 2013

Pasen

En dan is het alweer Pasen! Gek om te bedenken dat twee jaar geleden 25 graden was met Pasen! Jammer dat het nu nog zo koud is, maar binnen is het goed toeven!
Dit weekend doen we het wat rustig aan. We hebben gisteren even een bezoek gebracht aan een tuincentrum en nieuwe kamerplanten gekocht...ik had de kerststerren nog staan...
Vandaag hebben we bakdag. Morgen vieren we de opstanding van onze Heere Jezus in de kerk en daarna met vrienden bij ons thuis. Zij komen met 7 man! Dus dat is even doorwerken geblazen! Manlief heeft al twee kilo hertenrollade gebraden en vanmiddag stond ik met zoonlief in de keuken de chocoladetaart uit de laatste Allerhande te maken. Wat een karwei! Mijn huis tuin en keukenmixer kon het haast niet aan en alles zat onder de chocolade. Maar met zoonlief is het enig om zoiets te ondernemen. Zo jong als hij nog is, is hij een echte cijfertjesfanaat en meet hij alles zeer nauwkeurig af. Hij doet volop mee en dat is echt leuk.
Daarna hebben we eieren beschilderd, voor ons hoort dat niet echt bij Pasen, maar net als met Kerst we ook een boom met ballen hebben staan, staat Pasen ook synoniem voor nieuw leven en dus kan ik verantwoord eieren beschilderen...:)
Nu nog even de keuken een grote schoonmaak en dan is het gedaan voor vandaag. Ik ben ook bekaf, moet ik zeggen. Deze zwangerschap kost me een heleboel energie, ik blijf maar moe! Maar met het kindje gaat alles goed, deze week nog een controle en zelfs de gynaecoloog moest lachen om de bewegelijkheid van de baby. Nu heb ik ook echt een acrobaatje in mijn buik, maar om het dan weer even te zien, is altijd leuk!

Tussen manlief en mij vinden de nodige, moeizame, pijnlijke gesprekken plaats. We willen beide hetzelfde, een veilig huwelijk waarbij geen plaats meer is voor die ellendige verslaving. Het is een hele kunst om naar de ander te luisteren, de ruimte te geven, jezelf te uiten, kwetsbaar te zijn. Maar we gaan er wel voor!

Iedereen gezegende Paasdagen gewenst!

1 opmerking: