vrijdag 28 september 2012

Vakantie

Maandag begint onze lang verwachte vakantie naar het verre zuiden! Drie weken zullen we wegblijven en is het ook stil op dit blog. Wij gaan genieten!
Helaas ben ik nog steeds ziek. Ik heb nog steeds veel last van de ontsteking in mijn darmen en heb ik ook nog een holte ontsteking en bronchitis opgelopen. Gewapend met een tas vol medicijnen hoop ik de bacillen te lijf te gaan! Het is daar warmer dan hier, dus ik ga nog even een boost vitamientjes opdoen om de koude winter met al zijn virussen aan te kunnen. Ik voel me echt niet lekker en baal daar enorm van. Het is wel weer een les in loslaten. Wat moet echt nog worden gedaan voor ik ga en wat kan eigenlijk wel blijven liggen? Dat is meer dan ik denk. De wereld vergaat niet als het niet spic en span is.

Deze week heb ik een indrukwekkende roman gelezen van Elisbeth Prentiss. Zij leefde in de 19e eeuw, was christen en schrijver. De sfeer in het boek doet een beetje denken aan de Jane Austen boeken, maar met veel meer diepgang. Het boek 'Verlangen' gaat over een jonge vrouw die ernaar verlangt om te leven uit Christus en daar steeds weer zichzelf in teleurstelt. Uiteindelijk vindt ze rust in God alleen en wordt dat haar leven en sterven. Een heel praktisch geloofsboek, wat goed leest en ook tot denken aanzet!

Elisabeth Prentiss was ook de schrijfster van de hymne: More Love to Thee, o Lord.


More love to thee, O Christ, more love to thee! 
Hear thou the prayer I make on bended knee. 
This is my earnest plea: 
More love, O Christ, to thee; 
 more love to thee, more love to thee! 


Once earthly joy I craved, sought peace and rest; 
now thee alone I seek, give what is best. 
This all my prayer shall be: 
More love, O Christ, to thee; 
 more love to thee, more love to thee!    


Let sorrow do its work, come grief and pain;
sweet are thy messengers, sweet their refrain, 
when they can sing with me: 
More love, O Christ, to thee; 
 more love to thee, more love to thee! 


Then shall my latest breath whisper thy praise; 
This be the parting cry my heart shall raise; 
This still its prayer shall be
More love, O Christ, to thee; 
 more love to thee, more love to thee! 

Dat wens ik jullie toe! Tot over drie weken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten