zondag 21 oktober 2012

Back in town!

Hallo, daar ben ik weer! Drie weken op reis geweest met manlief en zoon. Heerlijk! Terwijl hier de herfst intrad, vierden wij de lente in een land ver onder de evenaar! Gek om nu weer terug te zijn en te zien dat de bomen hun blad verliezen en alle planten verkleuren. Op de één of andere manier had ik dat niet zo ingecalculeerd. Maar goed, de vakantie is voorbij!
Het waren mooie weken, met z'n drietjes! Ook pittig, want het was wel anders dan andere jaren. Er lag nu veel meer tussen ons in en waar we meestal in een vakantie dichterbij elkaar kwamen, was dat nu niet vanzelfsprekend. We waren wel een echt team, manlief reed vooral veel in de auto en ik zorgde voor zoonlief en de route. Hoe burgerlijk, maar effectief! :) Ik vond het wel super om te merken dat manlief meer initiatief nam en aan het regelen sloeg. Daar had ik me wel een een beetje zorgen over gemaakt, maar hij was eigenlijk behoorlijk ontspannen, gezien de afgelopen tijd. En dat is een zegen! Toch merk ik dat hij diepere gesprekken lastig vindt en ook wat uit de weg gaat. Ik mis dan wel het echte contact. Overdag hadden we leuke programma's en reisden veel, maar de avonden worden wel lang als je weinig te bespreken hebt, zoonlief op bed ligt en manlief liever geen 'zware' gesprekken aangaat. Maar goed, we hebben genoeg zware kost te verwerken gehad de afgelopen tijd, dus ontspanning is ook op zijn plaats!

Nu weer terug naar de realiteit! Manlief gaat vanaf deze week weer elke dag werken en ik start een studie van in totaal twee jaar. Dat wordt wel wennen! Eén middag en avond in de twee weken naar school, werken, huwelijkstherapie, moeder zijn...daar zal het de komende tijd vooral over gaan, denk ik!

Ik zag dat ik er een nieuwe volger bij heb, welkom! Ik blijf het bijzonder vinden om zo via blogs mee te kunnen kijken in de levens van anderen! En zo vind ik het ook bijzonder dat mensen dat bij mij doen!

2 opmerkingen:

  1. Hallo Grace,
    Dank je wel voor je berichtje op ons blog. Je vertelt me net die dingen die je volgens mij alleen kan weten als je in ZA geweest bent. Heel interessant!
    Wat een dapper blog heb jij. Ik vind het op mijn andere blog soms al een uitdaging om over dingen te bloggen die wat dichterbij komen, maar ik denk dat jouw blog echt een bemoediging kan zijn voor mensen die met soortgelijke situaties te maken hebben. Grappig ook om te zien dat het bloggen voor veel bloggers betekent om even je hoofd leeg te maken en alles op een rijtje te zetten. Dat zag ik bij jou ook weer terug. Bedankt voor je reactie.

    Groetjes,

    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. O en een prachtige naam heb je ook 'Grace'. Mochten wij ooit een meisje krijgen en we zouden een eigen naam (of tweede doopnaam) mogen kiezen dan zou dat Grace worden! De betekenis en klank zijn prachtig, vinden wij.

    BeantwoordenVerwijderen