donderdag 25 oktober 2012

Het gewone leven

En dan is het al weer donderdag! Onze reis lijkt al weer lang geleden en het gewone leven neemt ons weer in beslag. En dat is ook wel weer fijn. Het is goed om weer terug te zijn.

In de vakantie denk ik vaak na over wat er speelt in mijn leven en wat ik verder wil. Dit keer heb ik me als doel gesteld om me de komende tijd meer op ons gezin te richten. Wat ik het afgelopen jaar heb geleerd is dat ik te veel met andere mensen bezig ben geweest, waardoor ik mezelf en mijn gezin wel eens uit het oog verloor. Dat merkte ik vooral doordat ik langzaam maar zeker steeds meer energie verloor en uitgeput raakte. Nu ik steeds vaker, ook door de therapie, stilsta bij wat ik wil, kan en nodig heb, zie ik steeds scherper wat bij mij belangrijk is. Mijn geloof en mijn gezin. Mijn geloof heeft het laatste jaar op een behoorlijk laag pitje gestaan. Ik was zo uitgeput dat er heel veel langs me heen ging. Ik werd niet meer geraakt door de preek, door wat ik las. Vaak wel door muziek of Groot Nieuws Radio. Maar verder voelde ik me heel vlak. Nu merk ik dat er weer wat ruimte komt. Wat meer energie. En dat wil ik wel goed gebruiken!

Naast dit doel heb ik besloten om mezelf beter te verzorgen. Voor mensen die mij 'live' kennen, zal dat een beetje gek doel zijn. Maar ik ben nogal een knieperd, niet voor niets opgegroeid in het Zeeuwse. Echt leuke dingen voor mezelf schieten er vaak bij in. Niet alleen omdat het geld kost, maar vooral omdat ik het mezelf niet waard vind. En dan kan ik wel met jaloezie kijken naar vrouwen die dat wel doen. Dus, nieuw doel, ik ga dat ook doen. Met nog steeds als doel om zo duurzaam mogelijk te leven!

Morgen ga ik naar een vrouwenconferentie. Een beetje onverwacht, want ik had me te laat ingeschreven. Maar op de valreep was er nog plaats. Het thema is: geef mij inzicht.
Nou, daar kan ik wel wat van gebruiken! :) ik heb er zin in. Jullie horen het nog!

1 opmerking:

  1. Wat fijn,een positief geluidje van jou zelf.
    Ja het is waar,een vrouw,moeder cijfert zich 9 van de 10 keer weg.
    Verwen je zelf maar gerust hoor.
    Ik ben zelf ook zo iemand altijd voor een ander klaar staan maar als er iets is dan hoor of zie je niets.


    Is de vrouwenconferentie fijn geweest.
    Weer nieuwe energie zo`n onverwacht uitje.

    groet van Hilda

    BeantwoordenVerwijderen