dinsdag 24 april 2012

Hulp

Ik kreeg een reactie van een lezer met de vraag of ik over het vreemdgaan van mijn man en zijn verslaving enzo wel met anderen kon praten en of we professionele hulp krijgen. Ja, dat krijgen we. Via mijn werk, ik ben zelf hulpverlener, heb ik een coach waar ik ook privézaken mee kan delen. Ze werkt vanuit de contextuele benadering, wat wil zeggen dat ze alles wat je aandraagt, bekijkt vanuit de context waarin je leeft, waar je uit komt e.d. Dat helpt me heel erg. We hebben samen relatietherapie en manlief volgt ook een therapie voor zijn verslaving. Verder ben ik actief op www.kostbaarvaatwerk.nl, waar een forum is voor en door partners van seksverslaafden. Daar vind ik een luisterend oor, of moet ik zeggen, lezend oog...en steun en begrip, maar ook tips om hiermee om te gaan. Naast dit alles, hebben we ook vrienden met wie we het delen, zowel samen als apart. Dus, lieve lezers, wees niet bang, dit blog is niet mijn enige uitlaadklep. Ik vind het wel fijn om mijn gedachten op het blog te verwoorden, soms is het zo'n chaos! En ik vind dat er echt meer bekendheid over moet komen! Er zijn zoveel mensen die hier in stilte mee worstelen! Laten we het in het licht brengen! Op Groot Nieuws Radio hoorde ik vanmiddag het liedje Count Your Blessings, een gouweouwe, die ik vrolijk meezong. Totdat het me ineens ook trof. Ja, ook ik heb elke dag blessings! En als ik me daarop richt, kijk ik weer omhoog naar mijn Hemelse Vader! Van wie ik het leven krijg, ja, ook dit leven. Maar van wie ik elke dag weer nieuw leven krijg. Dus vanaf nu bij elke blog ook een blessing die ik die dag ervaren heb. Vandaag was ik zo dankbaar voor mijn coach. Ze begrijpt me heel goed, kan me heel goed confronteren met mezelf, mijn houding, mijn plaats, mijn behoeften. Ik vind dat een zegening, want door alle moeilijkheden raak ik nog wel eens kwijt wat nu belangrijk voor mij is! Mijn coach kan mij hiermee confronteren, maar tegelijk ook helpen door handvatten te geven hoe hier dan wel op te letten. Mijn doel voor deze week is: dingen zoeken die me energie opleveren in plaats van uitputten. En dat geeft mij weer hoop! Hoofd omhoog, het hart naar boven!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten