dinsdag 12 februari 2013

Nieuw seizoen

Vandaag is mijn nieuwe moestuinseizoen weer begonnen! Zoonlief stond te dansen in de kamer toen hij hoorde dat het al bijna...de sneeuw ligt er nog...lente is! En ja, we gaan vast voorzaaien, want vorige jaar was ik met half maart voor de tomaten net iets aan de late kant. Ze werden te laat rijp. Dus beginnen we gewoon iets eerder. Ook goed voor de winterblues, ik heb zo'n zin in het buitenleven!
In onze wijk is een vierkantemetertuin project waar ik aan mee doe en ik heb twee bakken toegewezen gekregen! Dus naast onze eigen vier vierkante meter, krijg ik er nog twee meter bij. Leuk! De bakken komen op de gemeente grond voor ons huis te staan en ik ben benieuwd naar de reacties van buurtgenoten. Hoewel we in een ecologische, duurzame wijk wonen, zijn wij met onze zelfgekweekte groenten een vreemdsoortige uitzondering. Toch zegt niemand nee tegen een maaltje sla of courgette en komen er regelmatig buurvrouwen kruiden knippen. Grappig vind ik dat. En het is ook heel gezellig.

Naast een nieuw zaaiseizoen, is er ook een ware babyboom op de blogs die ik volg. Allereerst de dame van het blog Onder de knotwilg die één dezer dagen een kindje verwacht, gisteren heeft Annemieke van eenvoudig landelijk geinspireerd bloggen te horen gekregen dat er een kindje in Zuid Afrika op hen wacht en vandaag plaatste Zeeuwse Mama een bericht dat ze een kindje verwacht. Wat bijzonder! Zonder internet zouden we elkaar waarschijnlijk niet kennen en nu leven we met elkaar mee.

Ik duik vanavond vroeg in mijn mandje. Morgen weer een lange schooldag voor de boeg. Tegenwoordig zit ik elke twee weken een woensdag van tien tot tien op school! Heel erg leuk, maar ook heel intensief. En met een stevige verkoudheid die al weken aanhoudt en steeds net geen griep wordt kan ik wel wat rust gebruiken.

1 opmerking: