dinsdag 31 december 2013

2013

Hoe was 2013? Op andere blog zie ik lijstjes voorbij komen en raakte ik zelf ook geïnspireerd om dat te doen. Wat was 2013 voor jaar? Wat heeft het ons gebracht en waar heeft het ons gebracht?

- 2013 begon met het overlijden van ons buurjongetje. Dat was ingrijpend!
- 2013 was voor ons een jaar van verwachting, in juli verwachtten we ons tweede kindje
- 2013 was een jaar vol met intensieve relatietherapie, waarin van alles en nog wat opgeruimd moest worden om elkaar weer te kunnen vertrouwen, op elkaar te steunen, kwetsbaar te durven zijn.
- In 2013 bezochten we twee echtpaardagen van Kostbaar Vaatwerk. Die waren heel goed voor ons! Onmisbaar in het proces van herstel van onze relatie!
- In 2013 had manlief eind maart een terugval, waar we verrassend snel uitkwamen, met z'n tweeën!
- 2013 was voor mij een combi van zwanger zijn, werken en studeren. Dat was best pittig!
- 2013 was een half jaar zwanger zijn met veel complicaties en exorbitant morfinegebruik.
- 2013 was het jaar waarin we begonnen aan een zoektocht naar een nieuwe gemeente. Een ingrijpend proces, wat een beetje aanvoelt als een rouwproces en ons heel wat hoofdbreken bezorgt.
- 2013 was het jaar waarin onze zoon 4 jaar werd! En naar school ging! Het is heerlijk om moeder te zijn van zo'n heerlijk jochie
- 2013 was het jaar waarin manlief hard werkte aan zijn depressie, waar hij inmiddels vanaf is!
- 2013 was het jaar waarin onze prinses geboren werd. Ieniemienie, nog steeds, maar o wat genieten we!!
- 2013 was het jaar waarin ik kennismaakte met Engeland en het was liefde op het eerste gezicht!
- 2013 was een jaar waarin we genoten van elkaar, van ons gezin, van ons huis, onze tuin, van de ijsjes bij de Italiaan, het bos, de hei en alles wat we ondernamen.
- 2013 was het jaar waarin ik meer betrokken raakte bij Kostbaar Vaatwerk. Waarin ik nog meer kennismaakte met heel veel leed op het gebied van s.eksverslaving.
- 2013 was een heel gezegend jaar voor ons!
- In 2013 was God ons heel nabij en Hij zal dat in 2014 ook zijn, wat er ook gebeurt!

Een goede jaarwisseling en een goed 2014 voor iedereen!
Liefs,
Grace

3 opmerkingen:

  1. Je hebt een pittig jaar achter de rug. Ik wens je vooral veel rust het komende jaar en natuurlijk heel veel geluk samen, met z'n viertjes. Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi grace,

    bedankt voor je reactie op mijn blog , leuk dat je zelf ook nog steeds blog.
    Ik was je een beetje kwijt ... maar heb nu alles weer even rustig bijgelegen.

    Fijn dat het met je (alweer 4-jarige) zoon en dochtertje goed gaat.
    En dat jullie relatie nog steeds in de opbouw fase zit.
    Veel werk te verrichten maar toch lees ik steeds vaker dat het
    goed gaat en jij vertrouwen hebt.

    Nog steeds vind ik het ontzettend knap dat je dit allemaal zo
    eerlijk en open durft op te schrijven, vooral ook je eigen
    gevoelens en emoties.

    Ik wens voor 2014 dat het goed blijft gaan met de kinderen.
    dat jullie relatie weer mag uitgroeien tot een volwaardige
    waarin jullie je allebei prettig en jezelf voelen.

    Geniet van de geluksmomenten en bij dieptepunten, kijk
    altijd omhoog en vooruit ..

    Liefs van Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Grace,

    Een liefde-, vreugde- en hoopvol 2014 gewenst! Dat de Vrede die alle verstand te boven gaat in jullie hart en huis zal wonen en Gods zegen weer overvloedig mag zijn in dit jaar.

    Ik zag jullie overigens met Kerst in 'onze' kerk voorbij stiefelen, op zoek naar een plek in de herberg.

    BeantwoordenVerwijderen